آخرین مقالات

بخش اول: ورود به صنعت بیمه

با سلام خدمت شما همکار عزیز

ضمن تبریک به شما همکار عزیز و عرض خوش آمد گویی به صنعت بزرگ بیمه بسیار خرسندم که شما را در شرکت بزرگ پاسارگاد و خصوصا در خانواده و تیم پیشگامان پاسارگاد ملاقات میکنم.

نوشته ای که در دست دارید اولین صحبتها و نکاتی است که خدمت شما عرض میکنم امیدوارم که راهگشای شما عزیزان در این صنعت بکر و پولساز باشد.

لطفا با دقت مطالعه کنید.

 

در ابتدا نیاز است که از خود این سوال را بپرسید که چرا شغل نمایندگی فروش بیمه های عمر را انتخاب کرده اید؟

  • از سر بیکاری و برای پرکردن اوقات فراغت؟
  • از روی نیاز جدی به کسب درآمد برای تامین مایحتاج زندگی؟
  • به دعوت یکی از دوستان و یا همکاران فقط برای ارضای کنجکاوی؟
  • .....

هر دلیلی که داشته اید خواسته یا ناخواسته قدم در مسیری گذاشته اید که در عین جذابیت و شیرینی، سختی هایی هم به همرا دارد و در ابتدا باید شما را با چند قانون در این شغل آشنا کنم که هر گونه بی توجهی به این قوانین باعث متضرر شدن خود شما خواهد شد.

 

 

1- قانون وفاداری:

قانون وفاداری در این شغل به این معناست که هر چه توجه و وفاداری بیشتری نسبت به این شغل داشته باشید به همین میزان این شغل و این صنعت بکر و درآمدزا به شما روی خوش نشان خواهد داد و نیازهای شما را مرتفع خواهد کرد.

اگر در حال سپری کردن کلاسهای اولیه برای شروع کار هستید و در عین حال در چند شغل دیگر در حال آموزش دیدن هستید و یا اگر چندین ماه است که در این صنعت مشغول به کار هستید و همزمان در چند شغل دیگر فعالیت میکنید و به دنبال کوچکترین فرصت هستید برای خروج از این شغل باید بگویم که متاسفانه این شغل و این صنعت هم با شما همین برخورد را خواهد داشت و آنطور که باید نیاز شما را اقناع نخواهد کرد و نسبت به شما بی مهر و وفا خواهد بود. وفاداری به شغل و توجه به آن اولین قانون در کار ماست...

 

 

2- قانون تغییر:

سوار بر خودرو در جاده مه آلود هر چقدر چشمهایتان را بیشتر باز کنید مسیر بیشتری را نخواهید دید بلکه در جاده مه آلود نیاز به چراغ مه شکن دارید.

در شغل نمایندگی بیمه هم باید خود را مجهز به چراغ های مه شکن کنید که همان چراغ دانش و اطلاعات بیمه ای است. بدون مطالعه در زمینه فروش و علم بازاریابی و مذاکره و قوانین بیمه ای هر چه بیشتر تلاش کنید فقط خود را مستهلک کرده اید و انرژی خود را از دست میدهید.

 از این پس باید مطالعه و تحقیق جزئی از عادات شما گردد. اما قبل از اینکه بتوانید این عادت را در خود ایجاد کنید باید ذهنیت بیمه ای داشته باشید و دائما این سوال را از خود بپرسید که آیا رفتار من درتمام جنبه های کاری و زندگی شبیه به یک نماینده بیمه موفق هست یا خیر؟

اصلا به چه دلیل , فردی باید از من بیمه تهیه بکند؟

و آیا من فردی لایق برای اینکه شخصی سال های سال امور بیمه ای خود را به من بسپارد هستم؟

مطمئن باشید که این  سوالات مسیرهای تازه ای در ذهن شما برای ایجاد تغییر در خود و تبدیل شدن به یک نماینده موفق ایجاد میکند و وقتی که افکار شما شبیه به یک نماینده موفق گردد رفتار شما هم به تبع آن تغییر میکند و تغییر رفتار به مرور باعث ایجاد عادات متفاوت در شما میگردد و این عادات است که شخصیت شما را میسازد.

پس تا میتوانید دانش و سطح اطلاعات خود را در زمینه کاری خود افزایش دهید.

 

 

توانایی ترک عادات بد

ولیعهدی بعد از فوت پادشاه و به قدرت رسیدن مورد حسادت برادر خود قرار گرفت. برادر او برای اینکه ثابت کند ولیعهد عادات بدی دارد که نمیتواند آنها را در جهت اداره امور کشور کنار بگذارد علیه او قیام کرد و او را در یکی از اتاقهای کاخ زندانی کرد.

 اما برای اثبات حرف خویش و اینکه وزرا شکایت نکنند درب اتاق را به صورت میله ای ساخت به صورتی که ولیعهد میتوانست با ترک عادت پرخوری و لاغرتر شدن و کمی تلاش از آن خارج شود .

هر روز تمامی تمکانات و غذا به خوبی و با احترام تمام برای ولیعهد حاضر میشد. اما ولیعهد نمیتوانست عادت تنبلی و پرخوری را کنار بگذارد و از بین میله ها خارج شود.

تا اینکه تا آخر عمر در همان اتاق محبوس ماند و مرد...

 

3- قانون صبر:

بهترین مثالی که میتوانم در این مورد برای شما بزنم این است که کار ما نمایندگان فروش بیمه به مانند کشاورزانی است که در یک زمان مشخص زمینی را برای کشت آماده میکنند و سپس بذر خود را در زمان مشخص می پاشند و سپس عملیات نگهداری و داشت و بعد از گذشت مدت زمانی و صبر کردن در فصل مشخص محصول را درو میکند. اما متاسفانه بعضا با همکارانی مواجه میشوم که حاضر به پذیرش این قانون نیستند و میخواهند محصولشان را در عرض یک ماه درو کنند!!!

آیا هیچ کشاورزی توقع دارد که محصول خود را یک ماهه درو کند؟

در این شغل هم باید صبور باشید اما در عین صبوری باید عملیات مربوط به نگهداری و افزایش سطح کشت خود که همان تقویت فنون فروش و پیگیری هست را اجرا کنید که در ادامه و در کلاسهای حضوری مدیران و راهنمایان فروش به شما آموزش خواهند داد.

 

فقط صبر زیاد، نتایج فوری به بار می آورد.

"وین دایر"

 

"گناه کبیره"

نیکوس کازانتزاکیس نویسنده زوربای یونانی، نقل میکند که در دوران کودکی، یک پیله ابریشم را بر روی درختی یافتم. درست هنگامی که پروانه خود را برای خروج از پیله اماده ساخته بود، اندکی منتظر ماندم. سر انجام چون خروج پروانه به طول انجامید تصمیم گرفتم این فرایند را شتاب بخشم. با حرارت دهان خود به گرم نمودن پیله اقدام کردم، تا اینکه پروانه خروج خود را آغاز کرد اما بالهایش هنوز بسته بود و اندکی بعد مرد...

کازانتزاکیس میگوید: بلوغی صبورانه با یاری خورشید لازم بود، اما من انتظار کشیدن را نمیدانستم.

آن جنازه کوچک تا به امروز، یکی از سنگین ترین بارها بر روی وجدان من است. اما همان جنازه باعث شد درک کنم که یک گناه کبیره حقیقی وجود دارد. فشار آوردن بر قوانین بزرگ کیهان. بردباری لازم است و نیز انتظار زمان موعود را کشیدن و با اعتماد راهی را دنبال کردن که خداوند برای زندگی ما برگزیده است.

 

              گر مرد رهی، غم مخور از دوری و دیری                                                          دانی که رسیدن، هنر گام زمان است.

هوشنگ ابتهاج

 

کلید همه کارها »صبر« است. شما جوجه را با صبرکردن از تخم به دست می آورید نه با شکستن آن.

 »آرنولد گلاسو«

 

 


 

برای مشاهده و دانلود این مقاله روی لینک زیر کلیک کنید

 

 

اطلاعات تماس


www.pasargad8004.ir

بیمه پاسارگاد

گروه پیشگامان پاسارگاد

کد 8004